Rome dag 2: Op bezoek bij de paus.

13 oktober 2015 - Rome, Vaticaanstad

Vandaag gaan we naar het Vaticaan. Eerst besloten om met de metro te gaan maar omdat alles goed te doen is om te wandelen gaan we toch maar wandelen. Omdat we vooraf al kaartjes hadden geregeld, konden we de rij voor het ingaan van de Sint Pieter overslaan. & wat was dat nodig, Het was er DRUK!! De Sint Pieter was erg indrukwekkend om te zien, we hadden een audio tour erbij maar dat was na een paar zinnen alweer afgelopen voor mij. Luisteren deed ik er niet echt naar, ik was zo onder de indruk van alles wat er binnen te zien was. Nadat we weer buiten waren hebben we nog even op het plein ervoor rondgekeken.

Nadat we in de Sint Pieter zijn geweest zijn we op zoek gegaan naar een restaurantje om te eten. Hier hebben we een pizza gedeeld. Omdat het nog vroeg was en we niet in het hotel wilde blijven zitten zijn we nog een kijkje wezen nemen bij de Spaanse Trappen. Helaas zijn die in onderhoud en moesten we het doen met foto's maken door het hekwerk dat ervoor stond. Helaas :(.

Nadat we terug zijn gegaan naar het hotel hebben we even heerlijk uitgerust op de kamer. Daarna op zoek naar een restaurantje. Met het naar het hotel lopen van gisteren zijn we een hoop restaurantjes tegen gekomen in de buurt van het hotel. Dus opzoek naar een restaurantje in de buurt. omdat we pas laat hadden middag gegeten hoefde we ook niet vroeg aan het diner. Dus om een uur of half 8 pas gaan zoeken naar een restaurantje. Daar lekker gegeten en dan weer terug naar het hotel. Is even nadenken over wat we de volgende dag zouden gaan doen.