Schotland dag 3: Loch Ness

4 augustus 2014 - Inverness, Verenigd Koninkrijk

Vandaag zijn we richting Nessie geweest. Eerst bij Fort Augustus even bij de sluizen kijken. Er vaarden op dat moment ook bootjes door de sluizen, dit was leuk om te zien hoe de bootjes moesten wachten om door de sluis heen te komen. Met uitzicht op Loch Ness boven aan de sluizen staan te kijken. Daarna hebben we nog koffie/warme chocolademelk gedronken met een stuk gebak. Daarna verder naar Urqut castle. Hier hebben we een tijdje rond gelopen. Het is een kasteel met uitzicht op Loch Ness. Eerst een filmpje over de geschiedenis van het kasteel. Daarna het kasteel in en foto's maken. We hoorden bij het ingaan van het kasteel al een doedelzak. Iemand was muziek aan het maken in een van de torens. Hier hebben we een tijdje bij staan te kijken, Daarna het torentje naar boven en wat foto’s gemaakt. Toen we weer naar beneden gingen stond de doedelzak speler er nog en kon je met hem op de foto. Dit hebben papa en ik dan ook gedaan. Ook hebben we nog even met hem staan te praten, een vriendelijke man.
Nadat we genoeg foto’s hadden en het hele kasteel gezien hadden zijn we weer richting de auto’s gegaan en zijn we over de smalle wegen naar Inverness gereden. Hier hebben we na een tijdje zoeken een parkeerplaats gevonden en zijn we opzoek gegaan naar de Primark. Nadat we in een winkelcetrum helemaal verkeerd zaten en het even gevraagd hebben zijn we bij de primark uitgekomen. Hier hebben we geshopt en daarna zijn we wat gaan eten bij de McDonalds. Daarna lekker terug naar het huisje. Iedereen was moe en is redelijk bijtijds naar bed gegaan.