Tsjechië Dag 3: Praag

20 juli 2015 - Praag, Tsjechië

Vandaag maken we een uitstapje naar Praag, iedereen is heel enthousiast en heeft er zin in. Hopelijk is de reis van 2 uur naar Praag de moeite waard!
Na aangekomen te zijn bij een P+R zijn we met de metro naar het centrum van Praag gegaan. Wat een drukke stad zeg! Door een winkelstraat richting de Karels Brug, met een tussenstop voor wat lekkers, de lekkernij uit Tsjechië.  Trudlnik. Een rondje van deeg met kaneel, er kan gekozen worden om er chocolade pasta in te doen. Dit hebben we dan ook gedaan. Het was zeker lekker! Wij vervolgde onze route richting de Karelsbrug. Na wat foto's naast de brug zijn we de Karels Brug opgelopen. Zelfs daar hangen er slotjes aan het hekwerk dat naast de brug staat. Na een wandeling over de brug zijn we richting de Burgt van Praag gegaan. Door middel van stijlen wegen klimmen we omhoog naar de Burgt. Het was een behoorlijke klim! eenmaal boven zijn we maar koffie gaan drinken bij de Starbucks. Even gezeten en daarna zijn we door de Burgt gaan wandelen. Na het wandelen zijn we weer naar beneden gegaan. Op ons gemak nog even door het Josefov, een joodse wijk, gewandeld. Daarna zijn we bij een Pizzaria wat gaan eten. vervolgens nog even langs de winkels gewandeld. Daarna terug naar de auto en richting het Huisje

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl