Tsjechië Dag 7: Waterval en Glas museum

24 juli 2015 - Harrachov, Tsjechië

Vandaag is de laatste dag in Noord - Tsjechië voor we naar Zuid - Tsjechië. Dat wordt een relaxed dagje, zou je zeggen. Besloten om naar het plaatsje Harrachov, waar een glas museum en een waterval liggen. Na een rit van 45 minuten zijn we in het plaatsje, echt een typisch wintersport plaatsje. We zijn als eerst naar de waterval gegaan. Dit omdat we geen bordjes van het glasmuseum hebben zien staan en van de waterval wel.
Wij naar de waterval... Dat was me een klim omhoog maar het was het wel waard. Ondanks dat het een kleine waterval was hebben wij ons vermaakt met een boswandeling.
Eenmaal beneden aangekomen zijn we op zoek gegaan naar het glasmuseum. Het vragen bij een toeristen info, hier was het nog 100m van vandaan. Nou wij op pad, maar helaas het was geen 100m maar een behoorlijk stuk langer. Prima we hebben het gevonden en een stuk gewandeld. Aangekomen hebben we kaartjes gekocht en hebben gewacht tot we een rondleiding kregen, dit was wel leuk om te zien hoe het glas gemaakt wordt, van blazen tot het erin slijpen van figuurtjes.
Na de rondleiding hebben we een gratis drankje gekregen. we hebben me een partij ruzie gemaakt met wespen! constant zat er wel een wesp die om iemand heen vloog.
's Avonds zijn we nog een keertje uiteten geweest in het dorp Vrchlabi. Lekker een pizza gegeten. Daarna terug naar het huisje en alles inpakken, morgen op naar het Lipnomeer!